A mem si ara ho entén el Govern!

Ahir va tenir lloc un fet insòlit dins la vida política felanitxera, tots els partits polítics de la Sala varen votar en contra del TIL. Un exemple de què és possible dialogar, negociar i arribar a un consens, això sí, si totes les parts hi posen voluntat.

La d’ahir va ser una plenària especial i no només perquè tots vàrem votar una moció consensuada, sinó perquè la Sala es va omplir de gom a gom i es va tenyir de verd, un verd d’esperança. I a més vàrem tenir el plaer d’escoltar la veu del poble de la mà de quatre mares representants de la major part dels centres educatius del municipi.

Cal dir que aquesta no era la moció que va presentar el Bloc, la del Bloc demanava la derogació del decret i la retirada immediata del TIL, entre d’altres, però es va prioritzar el benefici col·lectiu perquè quedi ben clar el que pensa el poble de Felanitx: NO VOLEM TIL.

En la moció que es va aprovar es demana a la Conselleria d’Educació que sigui dialogant per arribar a un acord amb els mestres; que hi hagi menys alumnes per classe i que es millorin les ajudes de llibres i de menjador; que cada centre ha de tenir autonomia per poder aplicar el TIL segons les seves necessitats i condicions; que s’han de respectar els Projectes Lingüístics de cada centre i que els nous projectes que es vulguin aplicar siguin consensuats amb la comunitat educativa i allunyats de la política partidista.

A més de la moció comentada, el Bloc en va presentar una altra relacionada amb el TIL però de caire més econòmic. El Bloc demanà que els diners del sous dels mestres que varen fer vaga es donin als centres educatius del municipi per tal de cobrir les necessitats específiques de cada centre com infraestructures, recursos materials, beques de llibres… Cal dir que aquesta moció també va ser aprovada pel conjunt de la Sala.

La setmana que ve vos contarem la resta de la plenària, ja que un ple cada tres mesos dóna per molt.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *