Plataforma en defensa del tren

S’ha creat una plataforma per demanar el tren a la zona de llevant. La primera reunió per la constitució d’aquesta plataforma va ser a Sant Llorenç i es duen a terme una sèrie d’activitats la primera de les quals va ser diumenge passat a Sa Cova d’ets Ases.Vos pas els documents que m’han arribat i reenviaré els missatges i activitats que es facin.Tenen una pàgina web

www.defensatren.org

una llista de correu si algú s’hi vol adherir

defensatren@ yahoogroups. com

Les associacions i entitats que donen s’adhereixen a la plataforma són:GOB, AA. VV. Sant Llorenç, Associació de comerciants de Sant Llorenç, Tercera Edat de Sant Llorenç, Grup Filatèlic Gent Cardassana, C. D. Cardassar, Associació Cavallistes Sant Llorenç, Cinema Club 39 Escalons, Associació Usuaris del Tren de Mallorca, Músics per la Llengua, CC.OO., Associació Intercultural del Llevant, RecercaPruaga (associació cultural), Llavor Dispersa (associació cultural), Associació de Rugby Els Dimonis

I també l’hi donen suport:Esquerra Unida – Els Verds Sant Llorenç, PSOE Sant Llorenç, Bloc per Felanitx (PSM + EU + EV + ERC), Esquerra Unida – Iniciativa Verda de Manacor

2 pensaments a “Plataforma en defensa del tren

  1. Pere Cortada

    La gent d’aquesta web http://www.defensatren.org són un frau total. la web de la plataforma del tren és http://trenllevant.balearweb.net/allà voreu el dia a dia del que ha estat la marxa. Demanau-los on han comanat les camisetes, on els capells, Quan es vaenregistrar la cançó….d’on era la paellera de la fideuà. Qualsevol tema de logística i veureu que no n’encertaran ni una. Son uns aprofitats que volen treure redits polítics sense fer-ne ni brot.I ho dic aquí i on calguiPere Cortada

    Respon
  2. Mallorca Llevant

    Per solucionar els problemes de mobilitat de la comarca de Llevant el tren no és la solució. Els motius que consideram són varis. (1) El tren només s’atura a 5 nuclis de població (Manacor, Sant Llorenç, Son Carrió, Son Servera i Artà) on hi viu menys de la meitat de la població de Llevant, i a l’estiu molta menys gent encara. (2) El tren no arriba a la costa. La gent de poble no podrà anar en transport públic a fer feina a la vorera de mar, i la gent que viu a vorera de mar no pot anar a l’institut o a les escoles de Manacor i Artà en tren, com bé van expressar fa dues setmanes els pares i mares d’alumnes de s’Illot. (3) La infrastructura del tren és caríssima. Amb aquests doblers es podria comprar i mantenir una xarxa d’autobusos adequats al nombre de persones que necessiten desplaçar-se d’un lloc a l’altre. Aquests autobusos podrien arribar a tots els nuclis de població i passar amb molta freqüència, no com ara funciona AUMASA. Si AUMSA no és la solució és el problema, però la solució a aquest problema no és el tren. (4) El tren no substitueix el cotxe. Molta gent necessitarà el cotxe per arribar a l’estació. En trajectes curts això no té sentit perquè ja s’arriba directe al lloc final de destí. (5) Aquest tren no enllaça amb el que ja existeix. Es farà una nova estació devora el SYP o el cementiri vell i no queda clar com els usuaris aniran d’una estació a l’altre, tammateix hauran d’agafar finalment un autobús. (6) Hauran de vallar les vies, això significa que molts camins públics quedaran tallats i s’hauran de fer camins alternatius (expropiacions) per a arribar a les finques de foravila.Consideram que el tren no és la solució als problemes de transport públic de la comarca de Llevant, una comarca poc densa i amb la població molt dispersa. Consideram que s’han d’estudiar solucions més adients i flexibles, socialment justes, econòmicament viables i medioambetalment respectables per aquesta comarca. Hem de ser exigents i no ens podem conformar amb una proposta de tren aberrant que (1) no connecta amb el tren que va a Palma, el projecte exposat no ho connecta, i no sabem quins polítics tendrem més endavant, no ens creim cap promesa política, (2) no arriba a tots els nuclis de població, (3) no ens permet prescindir del cotxe, perquè no podem arribar a la costa en tren, (4) la capacitat de càrrega del tren permet predir un augment de població i especulació urbanística al voltant de les estacions per justificar la seva inversió.T’agraim que facis arribar aquesta informació a tothom que coneguis i que actuis en conseqüència. Tenir un transport públic útil per tothom també depèn de tu.La plataforma Mallorca-Llevant.http://mallorcallevant.blogspot.com

    Respon

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *